Nieuw zeewater avontuur 120*60*55



Werkt dat spul een beetje denk je?
Als je eens tijd ervoor hebt, raad ik iedereen in de zoutwater hobby aan om deze lezing te kijken:


Of eventueel de hele serie die zo een beetje alles heeft getest..
Hun zeggen.. bio fil+life source levert DE beste bacterie huishouding die hun hebben getest, helemaal samen met pods e.d. schijnt het fantastisch te zijn
 
Het zijn echte vissen! Leuk hoor! Hoeft een zeewaterbak niet in te draaien zoels zoetwater?
 
Het zijn echte vissen! Leuk hoor! Hoeft een zeewaterbak niet in te draaien zoels zoetwater?
Nee joh, zoutwater moet je 4 weken ronddraaien en ik dacht dat je dat wel wist. Ik werd er hier tureluurs van:ROFLMAO::pp
 

Haha.. nee ik doe de 14 dagen zeo cycle..
Zitten nu op dag7.. ik heb maar 2 dagen ammonia gemeten. En doseer express verschillende soort en manieren bacteriƫn . Levende in steenvorm... uit een fles (arka special blend) uit een druppel flesje (zeobac) en er zitten "speciale" bacteriƫn in de zeoreactor.. deze kunnen direct ammonia omzetten naar no3/nitrogen gas.. zo verminder, of verkom je zelfs. Een piek in ammonia/nitriet.. zonder amonia komt er namelijk ook geen nitriet.. en dat maakt voor een enorm steriel geheel.. laatste testen stond ik op 2mg/l no3 en 0.08 po4.. en heb ik mijn lage kh omhoog gebracht met dsr ez buffer..

Enige wat er moet gebeuren, is dat alle toegevoegde bacterie culturen daadwerkelijk de stenen e.d. gaan bewonen, tot nu toe ziet dat er wel goed uit, maar dit heeft gewoon tijd nodig

Deze 2 koraaltjes zijn puur als test om te kijken of zoiets houden al mogelijk is..


Het is vroeg... en snel.. dat besef ik me heel goed, maar ik DENK dat het kan.. we zullen zien
 
Aha, die naam kende ik niet en alleen Microbelift maar dan hebben we het over dezelfde stinkzooi.
 
En dan kom je sochtends beneden....
En is de vloer nat
 
Klinkt bekend ā€¦ osmose vergeten uit te zetten ?
Ik denk eerder de douche gisteravond:DD
Dat overkomt iedereen wel denk ik Aron en ik heb het ook gehad de eerste jaren en toen maar een watermelder neergezet. Ik hoop dat je geen schade aan je vloer hebt.
 
Ik denk eerder de douche gisteravond:DD
Dat overkomt iedereen wel denk ik Aron en ik heb het ook gehad de eerste jaren en toen maar een watermelder neergezet. Ik hoop dat je geen schade aan je vloer hebt.
Vloer is pvc dus geen drama met drama gelukkig
 
PXL_20230909_045239592.jpg
PXL_20230909_045219228.jpg
 
Nou dat is balen zeg en kun je dat zelf nog herstellen?
 
Dat zijn geen leuke dingen šŸ™.
Je kan zeker niet zien waar die lekt ?
Nee.. geen idee.. zit een multiplex plaat onder gelijmd...
Het neemt nu de weg van de minste weerstand/minste hout.. dus onder de overlopen en de naad aan de voorkant...

Zometeen 2 regentonnen halen.. en dan alles leegpompen. En opzoek naar een andere bak.. zsm..
 
Het gunstigste zou zijn dat die lekt langs de doorvoer dat is dan wel makkelijk op te lossen.
Maar iets groter gaan is ook nooit verkeerd šŸ¤”
 
Het gunstigste zou zijn dat die lekt langs de doorvoer dat is dan wel makkelijk op te lossen.
Maar iets groter gaan is ook nooit verkeerd šŸ¤”
Het is niet de doorvoer zelf.. maar bij de doorvoeren is de multiplex plaat niet doorgetrokken.. daarom komt het ook daaruit..
Maar ook aan de voorkant
 
Het is niet de doorvoer zelf.. maar bij de doorvoeren is de multiplex plaat niet doorgetrokken.. daarom komt het ook daaruit..
Maar ook aan de voorkant
dan idd eerst maar snel de inhoud eruit halen en uiteindelijk zal er wel te zien zijn waar die lekt.
Hopelijk lukt alles een beetje vlot en heb je snel een andere bak staan.
 
Wat ga je nu doen met de koralen en de bewoners dan?
 

Terug
Bovenaan